سئو

روش هایی که قصد دارم عنوان کنم روش های کاملا تمیز و سفید در سئو هستند. اصلا قرار نیست در مورد ساخت بک لینک و روش های وقت گیر و خسته کننده در سئو سایت صحبت کنم. در واقع اصلا نیازی نیست به خودتان خیلی زحمت بدهید. همانطور که قبلا هم اشاره کردم فقط کافی است یک سری اصول و قواعد را در درآمدزایی اینترنتی شخصی خودتان رعایت کنید خصوصا در تولید محتوا!

 

1.کلمات کلیدی تان را هوشمندانه انتخاب کنید

این که صرفا یک سری از کلمات کلیدی بازدید بالایی دارند اصلا مهم نیست! مهم این است که چه کلماتی برای شما و کسب و کار اینترنتی آموزش محور تان  بازدید کننده های هدفمندی جذب می کنند.

سئو فقط افزایش رتبه در گوگل نیست! سئو فقط بالا بردن بازدید سایت نیست. تا وقتی که ندانید سایت تان را برای چه سئو می کنید کسب رتبه عالی در گوگل بی فایده است.

سعی کنید ابتدا کلمات کلیدی را انتخاب کنید که واقعا مربوط به هدفتان می شود. آیا هدفتان فقط افزایش بازدید است؟ آیا مشتری برایتان اهمیتی ندارد؟ فکر می کنید هرچه بازدیدتان بیشتر شود مشتریان بیشتری خواهید داشت؟ اصلا اینطور نیست!

اگر فقط برای افزایش بازدید تلاش می کنید تمرکز کردن روی کلمات کلیدی پر بازدید بهترین گزینه است. اما اگر واقعا کسب و کارتان برایتان مهم است سعی کنید روی کلمات کلیدی زوم کنید که مخاطبان هدف بیشتری را برای شما بوجود می آورد.

در بخش بعد می گویم چرا باید روی کلماتی تمرکز کنید که دقیقا مربوط به هدف اصلی و جذب مخاطب واقعی شما می شود.

این مقاله را حتما بخوانید: ویژگی های یک فروشنده ی فوق العاده

2.محتوای کاربردی و کاربر پسند تولید کنید

یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبه سایت در گوگل میزان ماندگاری و تعامل کاربران با سایت شماست. مهمترین فاکتور گوگل در سال های آتی همین خواهد بود. گوگل سعی دارد تا سایت هایی را در نتایج جست و جو بالاتر نشان دهد که واقعا کاربران راضی زیادی دارند. سایت هایی که کاربران زیادی را درگیر خود کرده اند.

شما هم باید بهینه سازی فقط برای گوگل را فراموش کنید و تنها روی تولید محتوای کاربردی و مفید برای کاربران تان متمرکز شوید. این آینده سئو خواهد بود. سایت هایی در آینده برنده خواهند بود که محتوای عالی تولید می کنند.

همین حالا به سایت هایی نگاه کنید که فقط کارشان تولید محتوای کاربردی و کاربر پسند است. ببینید روی چیز دیگری به جز تولید محتوا تمرکز کرده اند یا خیر؟ سایت “چطور” نمونه ای از سایت هایی است که فارغ از انجام تکنیک های سئو فقط به فکر تولید محتوا برای کاربرانش است.

اگر بحث سئو را کنار بگذاریم زمانی که محتوای عالی تولید کنید از هر نظر در کسب و کارتان برنده خواهید بود. با تولید محتوا می توانید متمایز از رقبایتان شوید. می توانید اعتماد سازی کنید، می توانید برندتان را قوی تر کنید چون افراد زیادی در مورد شما صحبت می کنند. دقیقا مثل سایت “چطور” مثال زدنی می شوید. تعداد کاربرانی که عاشق شما می شوند روز به روز بیشتر می شود و در نهایت فروش های رویایی را تجربه خواهید کرد.

پس سعی کنید بی هدف تولید محتوا نکنید. فکر نکنید تولید محتوا برای سایت تان جزء وظایفی است که هر روز فقط باید انجامش دهید. نه اصلا اینطور نیست! سعی کنید هفته ای یک محتوا تولید کنید ولی به شرطی که محتوایی عالی و بی نظیر از دید کاربران تان باشد.

این مقاله را حتما بخوانید: انواع بازاریابی اینترنتی چیست؟

3.از عنوان های جادویی استفاده کنید

یکی از مهمترین کارها در تولید محتوا در سایت انتخاب عنوان هایی است که ترغیب کننده و جذاب باشد. برای مقالات، ویدیو ها، پادکست ها، لندینگ پیج ها و به طور کلی هر محتوایی که در سایت تان عنوان دارد عنوانی انتخاب کنید که کاربر با دیدن آن لحظه ای درنگ نکند و روی آن کلیک کند.

عنوان خوب داشتن در نتایج جست و جو بسیار مهم است. عنوان خوب به شما کمک می کند تا خیلی راحت رتبه سایت تان را در گوگل بالا ببرید. رتبه مقالات تان در گوگل به سادگی و فقط با داشتن یک عنوان جذاب و ترغیب کننده بالا می رود. امتحانش ساده است. همین حالا مقالاتی که عنوان کسل کننده و ساده ای دارد را به یک عنوان جذاب تغییر دهید تا معجزه این روش را ببینید.

بارها من از این تکنیک استفاده کرده ام و نتایج خارق العاده اش را دیده ام. خیلی ساده است و اصلا چیز پیچیده ای نیست! مردم روی عنوان های جذاب کلیک می کنند. زمانی که گوگل بفهمد نرخ کلیک یک صفحه در نتایج جست و جو خوب است و در واقع بیشتر از بقیه است آن را به سرعت بالاتر می آورد. به همین سادگی!

نرخ کلیک یکی از فاکتورهای مهم و همیشگی در سئو بوده است و گوگل برای بالا بردن رتبه صفحات در نتایج جست و جو از این فاکتور مهم هم تبعیت می کند.

 

4.توضیحات متا را جذاب بنویسید

بعد از عنوان توضیحات متا یا همان (Meta Description) عاملی برای کلیک کاربران روی مطلب مورد نظر در نتایج جست و جو است. جدا از عنوان، توضیحات متا هم در بسیاری از مواقع باعث می شود تا کاربران را ترغیب به کلیک کند.

توضیحات متا هم از دید گوگل مهم خواهد بود و هم کاربران! گوگل با دیدن توضیحات متای مقاله تان متوجه می شود دقیقا در مورد چی نوشته اید. برای کاربران هم همین صادق است.

به طور پیشفرض یک خط و نیم ابتدای پست شما توضیحات متا است و شما باید آن را به توضیحاتی جذاب تر و ترغیب کننده تر تغییر دهید. اگر از وردپرس استفاده می کنید در افزونه سئو وردپرس (Yoast SEO) می توانید متای دلخواه خود را تنظیم کنید.

لینک سازی

 5.استفاده صحیح از لینک های داخلی و خارجی

منظور از لینک های داخلی همان لینک هایی است که در محتوای خود به دیگر صفحات سایت می دهید. گاهی وقت ها استفاده از این روش باعث افزایش رتبه بعضی از صفحات سایت تان در گوگل می شود. یعنی اگر بتوانید به عنوان مثال به یک مقاله چند لینک داخلی مناسب بدهید قطعا باعث افزایش رتبه آن مقاله خواهد شد.

سعی کنید همیشه صفحاتی از سایت تان را که واقعا رتبه گرفتن شان برای شما اهمیت دارد را در مقالات تان لینک دهید. مثلا شما دسته بندی با عنوان “بازاریابی محتوا” در سایت تان دارید و این دسته بندی را روی بازاریابی محتوا سئو کرده اید. بهتر است در مقالات تان هر کجا که بازاریابی محتوا به کار بردید آن را دقیقا به آن دسته بندی “بازاریابی محتوا” لینک کنید.

البته می توانید با انکر تکست های مختلف هم لینک خود را به صفحه مربوط بدهید. مثلا در مقاله خود از “تکنیک های جدید بازاریابی محتوا” صحبت کرده اید دقیقا همین جمله را به آن دسته بندی “بازاریابی محتوا” لینک دهید.

 

تگ هدینگ 

6.استفاده از تگ های هدینگ در محتوا

استفاده از تگ های هدینگ (Heading) در قالب محتوا و خصوصا مقالات سایت بسیار اهمیت دارد. متاسفانه خیلی از دوستان از این تگ ها در مقالات سایت خود استفاده نمی کنند و فکر می کنند اهمیت خاصی ندارد!

باید توجه داشته باشید به این که استفاده از تگ های هدینگ مثل H2 و H3 و دیگر تگ ها به درستی در قالب محتوا باعث می شود رتبه سایت شما در گوگل به مراتب بالا رود.

خیلی مهم است که در محتوای خود به درستی و به ترتیب از این تگ ها استفاده کنید. نکته بسیار مهم این است که درون تگ های خود از کلمات کلیدی، عبارات کلیدی و کلمات و عبارات مشابه و هم خانواده حتما استفاده کنید. استفاده از کلمات و عبارات کلیدی مرتبط با مقاله خود در تگ های مربوط باید به صورت هوشمندانه باشد.

هم برای کاربر جذاب باشد و هم اینکه اشاره ای به کلمه یا عبارت کلیدی مرتبط به موضوع اصلی مقاله باشد. اگر این کار را به درستی انجام دهید در واقع با یک تیر دو نشان زده اید.

اول اینکه باعث می شود کاربران بیشتر راغب شوند تا مقاله شما را تا انتها بخوانند. چون همانطور که می دانید بسیاری از کاربران قبل از اینکه تصمیم به خواندن یک مقاله بگیرند ابتدا صفحه مورد نظر را کامل اسکرول می کنند تا عناوین استفاده شده در متن را ببینند. چون در نگاه اول فکر می کنند جواب سوالاتشان در عناوین یا زیر عناوین است یا خیر!

دوم اینکه می توانید مقاله خود را در کلمات و عبارات مشابه بیشتری سئو کنید و در گوگل بالا بیاورید. یعنی اگر به درستی از تگ های هدینگ در متن خود استفاده کنید و هر کدام از آن ها شامل کلمات و عبارات کلیدی مشابه باشند به رتبه گرفتن مقاله شما در تعداد بیشتری از عبارات جست و جو شده توسط کاربران کمک می کند.

 بهینه سازی تصویر

7.بهینه سازی تصاویر، صوت و ویدیو ها در محتوا

یکی از ساده ترین راه ها برای افزایش رتبه گوگل این است که تصاویر و به ویژه ویدیوها و فایل های صوتی درون محتوا را بهینه کنید. منظور از بهینه سازی تصاویر یا ویدیو ها این نیست که فقط حجم آن ها را کم کنید! بلکه منظور این است کاری کنید تا گوگل ارتباط بین متن، تصاویر، ویدیوها و فایل های صوتی با متن مقاله تان را تشخیص دهد.

شما علاوه بر فشرده سازی تصاویر، ویدیو ها و فایل های صوتی درون محتوای خود باید آن ها را برای گوگل بهینه کنید.

خیلی ساده است برای بهینه سازی تصاویر علاوه بر فشرده سازی آن ها و قرار دادن آدرس یا لوگوی سایت روی آن ها باید از کلمه کلیدی مورد نظر در نام فایل تصاویر خود نیز استفاده کنید. سعی کنید حتما از نام انگلیسی برای عکس های خود استفاده کنید.

همچنین نکته بسیار مهم این است که از کلمات و عبارات کلیدی مربوط به محتوای مورد نظر در تگ ALT تصاویر خود حتما به درستی استفاده کنید. حتما نیازی نیست عینا از کلمه کلیدی استفاده کنید. باید از کلمه کلیدی در تگ های alt به صورت کاملا طبیعی استفاده کنید.

مواردی که عرض کردم دقیقا برای فایل های صوتی و ویدیوهای قرار داده شده در درون صفحات هم صادق است. سعی کنید حتما در عنوان فایل های صوتی و تصویری خود از عبارات کلیدی مربوط به محتوای اصلی تان استفاده کنید.

با این کار گوگل متوجه ارتباط بین محتوا اصلی و تصاویر، فایل های صوتی و ویدیوهای شما می شود. همین امر باعث افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود و ممکن است مطلب شما در کلمات و عبارات بیشتری رتبه خوب دریافت کند.

این مقاله را حتما بخوانید:  چگونه کسب درآمد اینترنتی واقعی کنیم؟

 جمع بندی

جمع بندی و نکات کلیدی

همانطور که متوجه شدید بالا بردن رتبه سایت در گوگل چندان کار سختی هم نیست! فقط کافیه همان کارهایی که به مرور انجام می دهید را طبق یک اصول و قواعد خاص انجام دهید. این بهترین روش برای سئو است. سئویی تمیز و ماندگار.

اگر توجه کرده باشید تمام موارد عنوان شده به تولید محتوا ختم می شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردم آینده سئو به محتوا مربوط می شود. اگر بتوانید محتوایی عالی برای مخاطبان تان تولید کنید قطعا برنده خواهید بود.

تولید محتوا دقیقا رابطه مستقیم با مهمترین فاکتورهای سئو سایت در آینده خواهد داشت. محتوای خوب باعث می شود میزان ماندگاری و تعامل کاربران با سایت تان افزایش یابد، بازدید کنندگان مستقیم شما بالا رود، بازدید کنندگان بازگشتی به سایت تان افزایش یابد، اعتماد کاربران به شما زیاد شود، برندتان قوی تر شود، در کلمات و عبارات کلیدی بسیاری رتبه می گیرید، ترافیک سایت تان شدیدا افزایش می یابد و مواردی که مستقیما به سئو سایت تان مربوط می شود.

منبع: همیار وب